در حالی که ساعت‌های اتوماتیک نشانه‌ای از تجمل هستند و چندین مزیت زیبا به همراه دارند، اما دارای معایب خاصی هستند. معایب ساعت‌های خودکار باعث می‌شود برخی از مردم بر این باور باشند که دور زدن این تجملات یا رفتن به سراغ چیزهای پیشرفته‌تر – مثلاً یک ساعت هوشمند – می‌تواند گزینه بهتری باشد. در اینجا لیستی از 18 مزیت و 10 اشکال ساعت های اتوماتیک وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر بگیرید.
اما قبل از ادامه این کار، فقط خود را با تفاوت بین ساعت اتوماتیک و مکانیکی که اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند آشنا کنید.

ساعت های اتوماتیک در مقابل مکانیکی

در حالی که آنها شبیه یکدیگر هستند و یکسان در نظر گرفته می شوند، تفاوت هایی بین ساعت های مکانیکی و اتوماتیک وجود دارد.
آنها اشتباه می کنند که یکسان هستند زیرا در هر دو مورد نیازی به باتری نیست و هر کدام به سیم پیچی تکیه می کنند تا انرژی لازم برای کار را تامین کنند. برخلاف ساعت‌های کوارتز که به‌صورت الکترونیکی از طریق یک باتری کوچک کار می‌کنند، هر دو ساعت مکانیکی/اتوماتیک از مکانیسم مکانیکی ساعت برای پیگیری گذر زمان استفاده می‌کنند.
با توجه به تفاوت های بین این دو، خواهید آموخت که حتی بهترین ساعت اتوماتیک فقط یک نوع ساعت مکانیکی است. دو نوع عمده ساعت مکانیکی وجود دارد، دستی و اتوماتیک.
در نسخه دستی،  باید به صورت دوره‌ای فنر اصلی را با دست بپیچاند تا کار کند. از سوی دیگر، نوع خودکار دارای مکانیزم خودپیچ‌شی است که انرژی را از حرکت طبیعی شخصی که آن را پوشیده است به دام می‌اندازد.

18 مزیت برتر، 10 مضرات ساعت های اتوماتیک مردانه و زنانه

#مزایامعایب
1.سرمایه گذاری ارزشمندباید همیشه دستتان باشد تا شارژ شود
2.لوکس به نسبت قیمتگزینه گرانتری برای شماست
3.انفجار اعتماد بنفس و استایل شمانیاز به تنظیم چند باره
4.بی نیاز از تعمیض باطریصفحه نسبتا بزرگ
5.کیفیت بالای ساختعدم توانایی رقابت با ساعت های هوشمند
6.زیبایی مداومحساس به محیط و شرایط
7.مقاومت در برابر آب بالانیاز به مراقبت های خاص
8.بهره وری انرژیخوابیدن در صورت عدم استفاده
9.به دام انداختن انرژی جنبشیدقت کمی پایینتر از حد استاندارد
10.به صرفهبزرگتر و سنگینتر
11.سازگار با محیط زیست 
12.عمر طولانی 
13.دوری از یکنواختی دیجیتال 
14.قدیمی و دمده نمیشود 
15.بدون صدای تیک تاک 
16.برتر از کوارتز 
17.موتور قابل رویت 
18.پیچیده و زیبا 

18 مزیت برتر ساعت های اتوماتیک مردانه و زنانه

1. سرمایه گذاری گرانبها

ساعت اتوماتیک – مجهز به بادگیر اتوماتیک – یکی از با ارزش ترین سرمایه گذاری ها در میان تجملات شخصی شماست.
اگرچه ممکن است یکی را با قیمتی باورنکردنی پایین بیابید، ساعت های اتوماتیک مطمئناً برتر از بهترین ساعت های کوارتز با کیفیت هستند.

2. لوکس واقعا ارزان

از قیمت برندهای ساعت رولکس و پاتک فیلیپ شنیده اید؟ حتی ارزان‌ترین ساعت‌های رولکس هم ده‌ها هزار دلار برای شما هزینه خواهند داشت!
با تسلیم شدن در برابر رقابت شدید و در مواجهه با ساعت‌های هوشمند حتی مجهزتر برای مردان، زنان و کودکان، ساعت‌های اتوماتیک عنوان لوکس واقعاً ارزان را به خود اختصاص داده‌اند. اغلب اوقات، ساعت های دارای پیچ اتوماتیک را می توان به قیمت یک ساعت مچی معمولی خریداری کرد.
آیا می دانستید؟ امروزه ساعت‌های خودکار ضد آب با کیفیت بالا با قیمت حدود 100 دلار در دسترس هستند!

3. استایل و اعتماد به نفس شما را تقویت می کند

معایب ساعت های اتوماتیک را به پس زمینه می برد.
استایل و اعتماد به نفس خود را با یک ساعت مچی مد روز تقویت کنید.
من حدس می‌زنم شما تجربه‌ای با یک ساعت سیم پیچ خودکار داشته‌اید. اگر چنین است، شما موافقت خواهید کرد که به تقویت استایل شما و القای اعتماد به نفس کمک می کند.
پوشیدن ساعتی با تکنولوژی پیشرفته که همچنین برازنده و بادوام است و مجهز به استانداردهای عملکردی برتر است، شما را متفاوت و متمایز می کند. و وقتی بدانید که ساعت مچی شما بادوام و خود پیچشی است، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

4. دیگر تحمل درد را برای تنظیم مجدد ساعت نداشته باشید

این قابلیت خود سیم پیچی ساعت های اتوماتیک است که آنها را از پسرعموهای خود، ساعت های حرکتی مکانیکی متمایز می کند.
در حالی که ساعت‌های دستی برای کار کردن به سیم پیچ دستی نیاز دارند، یک ساعت خودکار انرژی جنبشی را از مچ دست کاربر دریافت می‌کند و آن را به مکانیزم محرک دستگاه تغذیه می‌کند.
به عبارت دیگر، یک ساعت خود سیم پیچی نمی‌خواهد پس از توقف کار، رنج ریست کردن دستی آن را تحمل کنید.
چنین ویژگی شگفت انگیزی معایب ساعت های اتوماتیک را به پس زمینه می برد.

5. جلوگیری از ساییدگی بیش از حد

بدیهی است که یک ساعت مچی فاقد سیم پیچ خودکار به سیم پیچی دستی مکرر نیاز دارد. و هنگامی که این کار را اغلب انجام می دهید، به بخش های کوچک و شکننده زیرساخت پیچیده آن آسیب می رساند.
از سوی دیگر، یک ساعت خود سیم پیچ انرژی حرکت طبیعی کاربر را مهار می کند تا به طور خودکار فنر اصلی را بپیچد و در نتیجه نیاز به سیم پیچی دستی را از بین می برد.

6. عملکرد و زیبایی شناسی طولانی مدت

جذابیت زیبایی شناسی ساعت اتوماتیک خود را حفظ کنید. مزایا و معایب ساعت های اتوماتیک.
زیبایی یک ساعت اتوماتیک را حفظ کنید.
کار مکرر دستی بر روی ابزار گرانبهای گرانبهای زمان‌گوی شما احتمالاً زیبایی آن را از بین می‌برد و همچنین عمر مفید آن را کاهش می‌دهد. حتی ممکن است از کار بیفتد و برای از سرگیری کارکرد نیاز به روغن کاری قطعات خود داشته باشد.
روغن کاری بیش از حد با روغن منجر به جمع شدن روغن و در نتیجه کوتاه شدن عمر آن می شود. و اگر ترجیح می دهید قطعات را خشک نگه دارید، این نیز ممکن است برای عملکرد آن مضر باشد.

7. مقاومت بالاتر در برابر آب برای مقاومت در برابر شنا/غواصی

و مچ مکانیکی که باید به صورت دستی زخم شود، کمتر از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار است. این تا حدودی به این دلیل است که یک اهرم خارجی برای سیم پیچی می تواند یک گذرگاه کوچک برای آب یا مایع برای ورود به قسمت های داخلی ایجاد کند.
برعکس، یک ساعت اتوماتیک را می توان برای مقاومت در برابر شنا یا حتی فعالیت های غواصی عمیق در برابر آب مقاوم کرد. به عنوان مثال، شما می توانید یکی از مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین ساعت های اتوماتیک را که تا 660 فوت مقاومت در برابر آب ارائه می دهد، تهیه کنید!

8. به طور مؤثر از انرژی ای که معمولاً تلف می شود استفاده کنید

به طور طبیعی، بازوها و سایر قسمت های بدن تقریباً همیشه در حرکت هستند. وقتی حرکت می کنید، انرژی بالقوه ای که از غذا استخراج می کنید به انرژی جنبشی تبدیل می شود. اما این انرژی جنبشی معمولاً تلف می‌شود، بدون اینکه به شکل دیگری تبدیل شود و متعاقباً استفاده شود.
اما می توانید با استفاده از ساعت اتوماتیک از این انرژی استفاده کنید. ساعت شما این انرژی جنبشی را به دام می اندازد، آن را به انرژی پتانسیل در فنر اصلی تبدیل می کند که سپس برای راه اندازی ساعت استفاده می شود.

9. به دام انداختن انرژی که در آستانه هدر رفتن است

بیایید با کوارتز، یکی از سه نوع اصلی تکنولوژی حرکت ساعت شروع کنیم. در این حالت، ساعت باید توسط یک باتری کوچک تغذیه شود. بنابراین، شما به یک منبع خارجی انرژی الکتریکی نیاز دارید و هیچ گزینه ای برای ذخیره آن ندارید.
از طرف دیگر، یک ساعت حرکتی مکانیکی می تواند بدون نیاز به باتری کار کند و زمان دقیقی را در اختیار شما قرار دهد. اما همچنان به ورودی انرژی جنبشی به شکل سیم پیچ دستی نیاز دارد.
در نهایت، این ساعت اتوماتیک است که هرگونه انرژی ورودی عمدی را از بین می برد. فقط انرژی ای را که هدر می رود به دست می آورد. به زبان ساده، انرژی را به دام می اندازد که از کنترل شما خارج شده و در نهایت تلف می شود (اگرچه هرگز از بین نمی رود).

10. هم در پول و هم در تلاش صرفه جویی کنید

وقتی ساعت مچی شما می تواند به تنهایی بدون نیاز به باتری کار کند، به ناچار به این معنی است که در هزینه خود صرفه جویی می کنید. با این حال، یک ساعت مکانیکی دستی به مقداری تلاش از جانب شما نیاز دارد، یعنی باید آن را به صورت دستی پس از فواصل زمانی منظم بچرخانید. اگر فراموش کردید که یک ورودی باد به دست به آن بدهید، کار نمی کند.
و وقتی صحبت از ساعت اتوماتیک به میان می آید، هم می توانید در هزینه و هم در تلاش صرفه جویی کنید. اگرچه انرژی به آن وارد می شود، اما نیازی به تلاش عمدی در این زمینه ندارید.

11. صرفه جویی در انرژی و محیط زیست

یک ساعت اتوماتیک نه تنها از انرژی هدر رفته تغذیه می کند و آن را قابل استفاده مجدد می کند، بلکه ثابت می کند که یک ابزار سازگار با محیط زیست است.
اجازه دهید آن را با مثالی از یک موتور الکتریکی توضیح دهیم. هنگامی که یک فن را راه اندازی می کنید، موتور الکتریکی نصب شده در داخل آن گرم می شود. یعنی وقتی انرژی الکتریکی به انرژی جنبشی تبدیل می شود، ممکن است مقدار قابل توجهی از آن به صورت گرما هدر رود.
در ساعت کوارتز نیز همین اتفاق می افتد. بنابراین، پوشیدن ساعت کوارتز به این معنی است که گرما را به محیط خود اضافه می کنید و به گرم شدن کره زمین کمک می کنید که یکی از جدی ترین مسائل در دنیای امروز است.

12. یک راه حل دائمی و مادام العمر برای اندازه گیری زمان شما

از آنجایی که ساعت اتوماتیک برای تامین انرژی به هیچ منبع برق و تلاش دستی نیاز ندارد، می تواند ثابت کند که یک راه حل دائمی و مادام العمر برای نیازهای اندازه گیری زمان شماست.
وقتی به این حقیقت فکر می کنید، ممکن است آماده باشید تا در مورد برخی از معایب ساعت های اتوماتیک سازش کنید.

13. مهلتی از یکنواختی دیجیتال

شما در دنیای دیجیتالی زندگی می کنید که در آن اینترنت اشیا (IoT) سبک زندگی شما و دنیای اطراف شما را بیشتر تغییر خواهد داد. همه چیز از تلفن هوشمند و ساعت هوشمند گرفته تا تلویزیون، ماشین، هواپیما و سفینه فضایی دیجیتالی شده است.
ساعت‌های مکانیکی خود سیم‌پیچ (که ساعت‌های خودکار نیز نامیده می‌شوند) که بیش از یک قرن پیش و زمانی که برق وجود نداشت، اختراع شد، در عصر وسایل برقی به عنوان هوای تازه عمل می‌کند. همچنین، به درستی می توانید آن را مهلتی از یکنواختی دیجیتالی شده بنامید.
و ممکن است با این ادعا موافق باشید که ساعت‌های مچی خودکار به شما کمک می‌کنند پس از چندین ساعت کار با رایانه شخصی‌تان استرس خود را کاهش دهید.
به عبارت دیگر، زمانی که در زندگی روزمره خود استرس ناشی از ابزارهای الکترونیکی را انباشته می کنید، باید با چیزهای متفاوت تعامل داشته باشید و ساعت اتوماتیک یکی از این موارد است.
در اینجا یک واقعیت دیگر وجود دارد که توجه شما را جلب می کند. به عنوان یکی از بزرگترین مزیت‌های ساعت‌های اتوماتیک، آن‌ها در شرایطی آخرالزمانی که تمام لوازم دیجیتال و الکتریکی از کار می‌افتند به کمک شما می‌آیند.

14. تراوش کردن آرامش و خنکی پیری

همچنین می‌توانید آن را یکی از مزایای ساعت‌های اتوماتیک بشمارید که آرامش و خنکی قدیمی بودن و در نتیجه طلایی را از آن‌ها بیرون می‌دهند. اگرچه این ساعت‌ها پردازنده‌ای به ساعت‌های کوارتز هستند که در دهه 1960 ظهور کردند، اما جذابیت ساعت‌های خودکار کاهش نیافته است.
آنها حتی با موفقیت با ساعت‌های هوشمند پر از فناوری غول‌های فناوری برتر دنیا مانند اپل رقابت می‌کنند.

15. از شر تیک تیک ناگهانی خلاص شوید – مزایا و معایب ساعت های خودکار

عملکرد روان و بدون صدا چیزی به اندازه سایر مزایای ساعت های اتوماتیک جذاب است.
در حالی که عملکرد ناگهانی تیک تیک ساعت‌های کوارتز می‌تواند آزاردهنده باشد و در صورت استفاده از آن در طول شب در خواب شما اختلال ایجاد کند، یک ساعت اتوماتیک راه‌حلی مناسب ارائه می‌دهد که آزاردهنده است. به لطف فناوری چرخ فرار و تعادل، عقربه دوم ساعت اتوماتیک عملکرد روان و روان دارد. با این حال، اگر مکانیزم کار ساعت های اتوماتیک و کوارتز را عمیق تر کنید، متوجه خواهید شد که اساساً یکسان است. تنها تفاوت در سرعت حرکت دست دوم نهفته است.
یعنی عقربه دوم در ساعت های اتوماتیک شش بار در ثانیه می زند و شما می توانید این پرش ها را با نگاه دقیق تری مشاهده کنید. در اینجا همچنین قابل توجه است که ساعتهای اتوماتیک پیشرفته دارای نرخ بالاتر 8 یا بیشتر پرش در ثانیه هستند. اگرچه این فناوری می‌تواند در ساعت‌های کوارتز نیز گنجانده شود، اما باعث تخلیه سریع‌تر باتری می‌شود، زیرا برای سوخت‌رسانی ضربان‌های بیشتر در ثانیه به مقدار بیشتری برق نیاز است.
از سوی من ناعادلانه خواهد بود اگر از ذکر این واقعیت صرف نظر کنم – البته به ندرت – ساعت های کوارتتی که اکشن دست دوم گسترده ای را تولید می کنند. به عنوان مثال می توان به ساعت مردانه 96B175 مردانه استیل ضد زنگ 96B175 اشاره کرد که دست دوم آن 16 بار در ثانیه می پرد تا حداکثر حرکت را تضمین کند.در اینجا ممکن است استدلال کنید که حرکت جارو باید به عنوان یکی از مزایای ساعت های اتوماتیک در نظر گرفته شود. حق با شماست اما باید توجه داشته باشید که ارائه این فناوری در ساعت های کوارتز معمولا یک پدیده نادر است.

16. برتر از همتایان کوارتز خود از نظر ظرافت

کافیست بهترین تکه ها را از ساعت های کوارتز، هوشمند و مکانیکی (از جمله اتوماتیک) پشت سر هم برای مقایسه زیبایی شناسی جمع آوری کنید، متوجه خواهید شد که ساعت های اتوماتیک زیباترین هستند.
اگرچه هیچ چیز نمی توان به طور قطعی گفت، برتری زیبایی شناختی ممکن است تا حدی به فرآیند تولید آنها نسبت داده شود.
جالب اینجاست که ساعت‌های اتوماتیک درجه بالاتر و قیمت بالاتر با دست مونتاژ می‌شوند. همچنین باعث طراحی و تزیین بهتر می شود. چنین ساعت هایی در دو دسته آقایان و خانم ها موجود هستند.

17. موتور نمایان – از نحوه عملکرد آن لذت ببرید

بک کیس نمایان – ویژگی که حتی در ساعت‌های کوارتز بالاترین کیفیت هم وجود ندارد – نشان می‌دهد که چگونه قطعات متحرک فولاد جذابیت زیادی برای این ساعت‌های مکانیکی کوچک ایجاد می‌کنند.

18. انبوهی از عملکردها در بدن کوچک آن بسته بندی شده است

در حالی که تصور اینکه تکه های کوچک متحرک فولاد کاری بیش از تعیین زمان انجام دهند، سخت به نظر می رسد، آنها در واقع معجزه می کنند.
علاوه بر نگه داشتن و نشان دادن زمان (از طریق صداهای زنگ موزون)، یک ساعت خودکار همچنین دارای ویژگی های روز/تاریخ، تقویم دائمی، کرونومتر/کرنوگراف، ساعت ماه و غیره است.

سوالات متداول در مورد مزایا و معایب ساعت های اتوماتیک

1. آیا ساعت های اتوماتیک قابل اعتماد هستند؟

تعیین اینکه یک ساعت مکانیکی یا اتوماتیک چقدر می تواند قابل اعتماد باشد به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر ساعت بدون باتری شما از یک برند معتبر تولید شده و به استانداردهای فنی با کیفیت بالا مجهز است، صرف نظر از اینکه چقدر برای آن هزینه می کنید.
اغلب شما یک ساعت خودکار زیر 500 دریافت می کنید که فقط یک ثانیه در هفته افزایش یا از دست می دهد. به عبارت دیگر، ممکن است عدم دقت کمتر از یک دقیقه در یک سال ایجاد شود. چنین ساعتی برای استفاده معمولی بسیار قابل اعتماد خواهد بود.
از سوی دیگر، ساعت‌های کمتر قابل اعتماد تا دو ثانیه در روز از دست می‌دهند یا افزایش می‌دهند. در این صورت می تواند باعث عدم دقت 6 تا 12 دقیقه در سال شود. با این حال، اگر بتوانید هر هفته یا ماه یکبار آن را بازنشانی کنید، هدف شما را برآورده خواهد کرد.

2. آیا ساعت های اتوماتیک بهتر از ساعت های باتری دار هستند؟

یک ساعت اتوماتیک می تواند بسیار برتر از ساعتی که با باتری کار می کند. این نه تنها شما را از دردسر تعویض مکرر باتری نجات می دهد، بلکه در هزینه نیز صرفه جویی می کنید. همچنین، ساعت‌های مچی با حرکت طبیعی بدن شما قابل اعتماد و ماندگار هستند.
با این حال، آنها بدون برخی از اشکالات جدی نیستند. به عنوان مثال، آنها از ساعت های معمولی با باتری گران تر هستند و از شما می خواهند که همیشه آنها را بپوشید وگرنه با خطر عدم دقت مواجه خواهید شد.
یک خبر خوب برای دوستداران ساعت اتوماتیک این است که ساعت های اتوماتیک پیشرفته برای دو تا سه روز نیازی به پیچیدن ندارند!

3. ساعت های اتوماتیک چقدر عمر می کنند؟

ساعت‌های خودکار پیشرفته امروزی می‌توانند قدرت ذخیره کافی داشته باشند که اگر آن‌ها را نپوشید، ۲۴ تا ۷۲ ساعت کار می‌کنند. این بدان معناست که اگر ساعت خود را در طول شب نپوشید، روی زمان و دقت آن تأثیری نخواهد داشت. این یکی از دلایلی است که خریداران معمولاً معایب ساعت های اتوماتیک را نادیده می گیرند.

4. اگر ساعت خودکار نپوشید چه اتفاقی می‌افتد؟

همه چیز به مدت زمان بیکار نگه داشتن ساعت مچی شما بستگی دارد. اگر ساعت خودکار را برای یک یا دو (یا سه روز) نپوشید، بر عملکرد معمول آن تأثیری نخواهد گذاشت. با این حال، اگر آن را برای هفته ها یا ماه ها نپوشید، ساعت مکانیکی شما کار نخواهد کرد.
با این حال، نیازی به نگرانی نیست زیرا یک راه حل سریع و آسان برای همه اینها وجود دارد، یعنی پیچیدن به عقب. حتی می توانید با استفاده از سیم پیچ ساعتی از پیچیدن دستی جلوگیری کنید.
می توانید با قیمتی شگفت انگیز و مقرون به صرفه، یک سیم پیچ چند منظوره ساعت فوق العاده بی صدا تهیه کنید. در حالت استراحت از ساعت شما مراقبت خواهد کرد.

5. آیا ساعت های اتوماتیک برای همیشه دوام می آورند؟

این یکی از متداول ترین سوالاتی است که در مورد ساعت خود سیم پیچی پرسیده می شود: «آیا ساعت خودکار من برای همیشه دوام می آورد؟ از لحاظ نظری، پاسخ به این سوال “بله” است. اما ممکن است از نظر عملی هم همینطور نباشد. در زندگی واقعی، ساعت اتوماتیک شما تا زمانی که از آن مراقبت کنید، با دقت کار می کند.
به عبارت دیگر، اگر مراقبت از ساعت مچی خود را متوقف کنید، مراقبت از زمان شما نیز متوقف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
بستن
مقایسه