مقایسه ساعت های برند رولکس و پتک فیلیپ-برای چه تیپی کدام ساعت مچی را تهیه کنیم - گالری ساعت اکسو

از گذشته تا به الان ساعت مچی یکی از اکسسوری های جذاب و مهم برای استایل آقایان و خانمها می باشد، که افراد بنابر علاقه و سلیقه و همچنین طبق تیپ شخصیتی خودشان ساعت‌های مختلفی را انتخاب می کنند. شاید بتوان گفت که امروزه با وجود تلفن‌های همراه، دیگر همچون گذشته نیاز جدی به استفاده از ساعت های مچی برای آگاهی از زمان وجود ندارد، اما نکته قابل توجه این است که خیلی از افراد تنها برای اطلاع از زمان به سراغ استفاده از ساعت مچی نمی روند بلکه ساعت مچی، عضو جدانشدنی استایل افراد شیک‌پوش می باشد که سبب درخشندگی تیپ و ظاهر آنان می گردد.

بسیاری از افراد برایشان مهم است که از چه نوع ساعتی استفاده کنند، لذا برای اینکه بهترین ساعت ها را خریداری کنند به سراغ برند های معروف در زمینه تولید ساعت مچی می‌روند. با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت سازی، شاهد هستیم که کمپانی های بزرگ و کوچک، ساعت های جذاب با قابلیت های فراوانی را تولید و روانه بازار کرده اند.

خرید ساعت مچی

در مورد ساعت‌های مچی برند، باید بگوییم که علاوه‌ بر اینکه از طرح جذاب و منحصر به ‌فردی برخوردار می باشند، با گذشت زمان نیز ارزش خود را حفظ می کنند و در بعضی مواقع به ‌عنوان یک سرمایه بسیار ارزشمندی در اختیار فرد باقی می مانند. برخی افراد ساعت های برند معروف قدیمی را انتخاب می کنند و برخی هم به دنبال خرید جدیدترین ساعت مچی در بازار می باشند. نا گفته نماند که امروزه برندهای معروف ساعت مچی در حال رقابت مهمی با یکدیگر می باشند و همه تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان انجام می دهند. سوئیس، ژاپن، آمریکا، انگلیس، ایتالیا و فرانسه نمونه ای از کشورهای پیشرو در ساخت و تولید به روز ترین ساعت‌های مچی در دنیا می باشند.

برند ساعت رولکس (Rolex)

برند ساعت رولکس یکی از معروف ترین برند های ساعت سوئیسی می باشد، که از شهرت و محبوبیت خاصی در جهان و به خصوص در ایران برخوردار می باشد، که در حال حاضر با قدمتی بیشتر از یک قرن، صاحب عنوان ارزشمندترین نام تجاری تولید ساعت مچی در دنیا می باشد. کمپانی های ساعت ‌سازی کمی در دنیا وجود دارند که این توانایی را داشته باشند تا دقت و ظرافت فوق‌العاده ساعت‌های سوئیسی را ارائه دهند.

افرادی که آشنایی کاملی با برندهای لوکس ساعت دارند، برند ساعت رولکس را به‌ خوبی می‌شناسد، و بر این عقیده هستند که ساعت گران‌قیمت رولکس، یک نمونه عالی برای تحقق این مطلب است که برخی از ساعت‌ها سرمایه ارزشمند برای افراد می باشند زیرا هیچ برند ساعت دیگری نیست، که همچون  Rolex بتواند ارزش خود را حفظ کند و با فروش مجدد صاحب خود را صاحب مال و دارای کند.

بالا بردن کیفیت موتورها، مسئله ای بود که برند رولکس از همان ابتدا تمرکز و توجه ویژه ای بر روی آن داشت. به طوری که تلاش های فراوان برای رسیدن به دقت کرونومتریک در این کمپانی شروع شد، تا اینکه این زحمات در سال ۱۹۱۰ نتیجه داد، و طی آن  ساعت مچی رولکس توانست به عنوان اولین ساعت‌ مچی دنیا، گواهینامه دقت کرونومتریک را از مرکز رسمی‌ رتبه ‌بندی ساعت در شهر Bienne سوئیس دریافت نماید.

ساعت رولکس پیشرو در نوآوری صنعت ساعت سازی

ساعت رولکس با پیشگام بودن در پیشرفت‌ صنعت ساعت مچی، توانسته است منشأ ابداع و نوآوری‌های بزرگی در صنعت ساعت‌سازی گردد، که می توان به عنوان نمونه به اقدام برای قرار دادن چرخ دنده کوچک در ساعت‌ها اشاره کرد، که با استقبال فراوانی در بین مردم مواجه شد. قابل ذکر است که این کمپانی ساعت‌ساز، اولین خالق ساعت مچی ضد آب با نام Oyster  در جهان می باشد.

درخشندگی بدنه، استحکام قفل‌ها، خیره‌کنندگی بندها و صفحۀ چشمگیر این ساعت‌ها سبب شده است که رولکس به یک برند ساعت لاکچری تبدیل شود، به طوری که این توانایی را دارد تا در هر جمعی استفاده کنندگان خود را در کانون توجه خاصی قرار دهد.

بیش از صد سال است که رولکس با پیام ماجراجویی با ساعتی که می توانید در سفر به بالاترین نقطه سیاره زمین و کمترین عمق زیر آب روی آن حساب کنید، توانسته است توجه کلکسیونرهای ساعت را در تمام جهان به سمت خود جلب کند و بسیاری از افراد مشهور هالیوود مانند بازیگران و هنرمندان موسیقی را از طرفداران خود قرار دهد. غالبا افرادی که به دنبال جلب توجه از طریق پوشیدن یکی از برندهای معروف ساعت می باشند، خرید ساعت رولکس را انتخاب می کنند.

ساعت  Rolexرا می توان نمادی از قدرت و اعتبار و همچنین یک طراحی لوکس نام برد. به همین جهت پیشنهاد ما به افرادی که می خواهند در فضاهای گوناگونی مانند دورهمی های دوستانه و خانوادگی، محیط کار و.. حضور پیدا کنند و از ظاهری جذاب و متفاوت، و در عین حال  لوکس و قدرتمند برخوردار باشند، استفاده از این نوع برند ساعت لاکچری می باشد.

برند ساعت پتک فیلیپ (Patek Philippe)

ساعت پتک فیلیپ نیز یکی دیگر از انواع برند های معروف کشور سوئیس می باشد، که به دلیل تولید ساعت های بسیار گران بها و با کیفیت فوق العاده، دارای شهرت بی نظیری در جهان می باشد. ویژگی های منحصر به فرد پتک فیلیپ، سبب شده است تا افراد زیادی این نوع ساعت مچی را انتخاب کنند. برند پتک فیلیپ سومین برند مطرح ساعت مچی در جهان بعد از رولکس و امگا می باشد که به ترتیب صاحب رتبه های اول و دوم هستند. برخورداری از جزئیات زیاد و همچنین ظرافت بالا در ساعت های مچی پتک فیلیپ، سبب شده است تا فعالان و کارشناسان صنعت ساعت سازی، لقب پادشاه ساعت ها را به تولیدات این کمپانی بزرگ ساعت ساز سوییسی اختصاص دهند.

چرا ساعت پتک فیلیپ را انتخاب کنیم؟

برند ساعت مچی پتک فیلیپ، همیشه در ایجاد نوآوری ها در صنعت ساعت سازی پیشتاز بوده، و در بین کمپانی های مختلف یکی از ساعت سازان حرفه ای تزیینی محسوب می شود. این برند سوییسی در مدت فعالیت خود توانسته است تا دستاوردها و اختراعات زیادی را در کارنامه خود ثبت کند که به عنوان نمونه می توان به Patek Philippe Caliber 89 اشاره کرد که در حقیقت باید بگوییم که این نوع ساعت مچی یکی از پیچیده ترین ساعت های مچی در جهان می باشد که از 33 عملکرد برخوردار می باشد.

قابل ذکر است که ساعت های اتوماتیک پتک فیلیپ، در لیست پیچیده ترین ساعت های مچی در دنیا وجود دارند که از لحاظ ظرافت و زیبایی دارای رقبای زیادی نمی باشند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شرکت در سال 2014 اقدام به تولید و عرضه ساعت دو طرف صفحه کرد که دارای بیشترین پیچیدگی می باشد، و در مورد آن باید بگوییم که یکی از گران بها ترین ساعت های شرکت پتک فیلیپ می باشد.

نکته قابل توجه در مورد این کمپانی بزرگ ساعت سازی در جهان این می باشد که تمام قطعات موتور و بدنه ساعت های پتک فیلیپ توسط خود این کمپانی مورد تولید قرار می گیرد. استفاده از موتورهای سلیکونی یکی دیگر از علل خاص بودن ساعت های این برند معروف می باشد. خوب است بدانید که تغییرات محیطی و آب و هوایی، قابلیت آسیب به موتورهای سلیکونی را ندارد، و به تعبیری موتور ساعت پتک فیلیپ در تمام شرایط آب و هوایی به طور منظم کار می کند و هیچ تغییری را در عملکرد ساعت ایجاد نمی کند.

ساعت های پتک فیلیپ همچون ساعت های رولکس جزء آن دسته از تولیداتی می باشند که با گذشت زمان ارزش خود را حفظ می کنند و به تعبیری دارای ارزش فروش مجدد می باشند، به همین خاطر این شرکت ساعت ساز همیشه با این شعار خطاب به مشتریان ساعت های خود را معرفی می کند که در واقع شما مالک ساعت‌های پتک فیلیپ نمی‌شوید بلکه تنها از آن‌ها مراقبت می‌کنید تا به نسل بعدی برسند. در واقع باید بگوییم که ساعت‌های پتک فیلیپ این توانایی را دارند تا سبب انتقال ارزش به نسل‌ها های بعدی شوند.

جالب است بدانید که پتک فیلیپ برای انتخاب آلیاژ جهت ساخت ساعت بسیار حساس است. به همین خاطر از فلزات گرانبها و بسیار با کیفیت که سبب درخشدگی و کیفیت نهایی بسیار زیاد ساعت ها می گردد استفاده می کند. بعضی از ساعت های تولیدی این برند معروف سوییسی تشکیل شده از طلا، الماس، برلیان می باشد که گاهی قیمت آنها به بیش از یک میلیارد تومان می رسد.

نتیجه گیری

 ما در این مقاله به توضیح دو برند ساعت رولکس و ساعت پتک فیلیپ پرداختیم و بیان کردیم که هر دو برند از کمپانی های شناخته شده و محبوب ساعت ساز در جهان می باشند که متعلق به کشور سوییس هستند، و با ساخت و تولید ساعت های فوق العاده با کیفیت و جذاب، توانسته اند مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهند. در مطالب بالا بیان کردیم که رتبه اول در صنعت سازی متعلق به برند رولکس می باشد و در نهایت به این تیجه رسیدیم که رولکس از نظر برند تجاری و دستاوردها نسبت به برند پتک فیلیپ دارای برتری می باشد اما شاید بتوانیم بگوییم که از نظر ارزش و بها و همچنین سرمایه جهت فروش مجدد تقریبا در حالتی برابر قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
بستن
مقایسه
301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare