نحوه تمیز کردن ساعت مچی، شامل بند و بدنه ساعت - گالری ساعت اکسو
how-to-clean-a-watch

امروزه استفاده از ساعت‌های مچی یکی از ضروریات زندگی هر انسانی می باشد، که از طریق آن افراد متوجه زمان می شوند و به موقع در محل های ملاقات خود حضور پیدا می کنند. فارغ از این مطلب باید بگویم که استفاده از ساعت مچی خصوصا برای آقایان یکی از اکسسوری های جذاب و لازم است، که خیلی از افرادی برای یهتر شدن استایل ظاهریشان از آن استفاده می کنند. به همین جهت، همیشه زیبایی و تمیزی ساعت برای اهمیت دارد.

ساعت مچی، جزء آن دسته از وسایلی است که دقیقا از ابتدای صبح و موقع حرکت به سمت محل کار، تا انتهای شب و موقع بازگشت به خانه، همراه انسان است. خب کاملا طبیعی است که در این همراهی طولانی مدت، به جهت اینکه در تماس مستقیم با پوست دست می باشد دچار آلودگی شود. به طور قطع ما در هر شرایطی که باشیم در طول روز دست‌هایمان بارها با آلودگی ها تماس پیدا می کند، و اینکه تعریق دستهایمان محلی برای حضور آلودگی ها می باشد. همه این اتفاقات سبب جرم گرفتن بند و شیشه‌ ساعت و از بین رفتن زیبایی و شفافیت اولیه آن می گردد.

wall-street-watches

اما نگران نباشید شما با تمیز کردن بدنه و شیشه و همچنین بند ساعت می توانید دوباره همچون روز اول زیبایی و درخشندگی را به ساعت خود برگردانید. اما نکته ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که ساعت های مچی‌ و خصوصا بندهای آن دارای تنوع در جنس از جمله فلزی، استیل، سرامیکی، پلاستیکی و پارچه‌ای می باشند، که حتما لازم است تا شما روش صحیح تمیز کردن هر کدام از ساعت ها را طبق جنسشان بدانید تا آسیبی به آنها وارد نکنید. با ما همراه باشید تا شما را با تمیز کردن ساعت مچی و بند آن آشنا کنیم.

تمیز کردن ساعت مچی

اگر می خواهید ساعتی که از آن استفاده می کنید کارایی بهتر و همچنین ماندگاری بیشتری داشته باشد، حتما باید نکاتی را در این رابطه مورد توجه قرار دهید، که یکی از آنها تمیز کردن ساعت و از بین بردن جرم از روی آن می باشد. اگر فردی هستید که به طور روزانه و همیشگی ساعت در دست دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک‌ بار در ماه، نسبت به تمیز کردن و پاکسازی آن از اجرام و آلودگی ها وقت بگذارید، و از این طریق  توده‌های گرد و غبار موجود در آن را از بین ببرید و در نهایت مقدار دوام و ماندگاری ساعت خود را بالا ببرید.

یکی از مواردی که حتما باید قبل از شروع به تمیز کردن ساعت مچی به طور تخصصی به آن دقت کنید این است که شما اطلاعات کاملی را نسبت به ساعت خود داشته باشید، و به تعبیری ساعت خود را به خوبی بشناسید. ما در ادامه می خواهیم مواردی را برای تمیز کردن ساعت بیان کنیم که دارای حداقل میزان رطوبت و سایش برای ساعت شما می باشد، ولی به طور کلی شما باید آگاهی کامل از مقدار مقاومت ساعت خود در برابر رطوبت و همچنین وضعیت عمومی ساعت در برابر حرکات خارجی را داشته باشید.

به طور مثال، اگر قصد تمیز کردن یک ساعت‌ قدیمی را دارید، باید بدانید که رطوبت برای آن‌ها به شدت آسیب زننده می باشد. لذا هیچگاه برای تمیز کردن ساعت های قدیمی روش استفاده از پارچه‌ خیس و یا قرار دادن ساعت در زیر شیر آب، توصیه نمی گردد. این در عین حالی است که خیلی از ساعت های مچی را می توان از همین طریق مورد شست و شو قرار داد.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن ساعت

شاید بگویید که با کشیدن یک پارچه معمولی بر روی بدنه و بند ساعت می توانید آن را تمیز کنید، اما خوب است بدانید که اگر می خواهید همه قسمت های ساعت خود را به طرز قابل توجهی پاک کنید، نیازمند وسایل و ابزاری همچون یک برس مخصوص ساعت یا مسواک با موی نرم(حتما خشک باشد)، یک عد خلال دندان، پارچه میکروفایبر تمیز و تعدادی برگ دستمال مرطوب بهداشتی می باشید.

بررسی  دقیق ساعت

ابتدا باید دقیق تر به ساعت نگاه کنید و تمام قسمت های بدنه و بند آن را مورد بررسی قرار دهید، و حتما به محل هایی محل ورود رطوبت به ساعت می باشند دقت کنید. در هنگام بررسی حتما به وضعیت پیچ تنظیم و یا سایر قطعات متحرک موجود توجه کافی داشته باشید. به لبه‌ کریستال نگاه بیندازید. اگر دیدید که کریستال شما یک درز و یا دارای قسمتی می باشد که به‌ طور خوبی به کیس وصل نگردیده است، باید بگوییم که ساعت شما باید به طور حرفه‌ای مورد سرویس بازرسی قرار بگیرد و بعد برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

بند ساعت را باز کنید.

ساعت های مچی دارای انواع بندها می باشند که معمولا دارای جنس چرم، فلز، استیل، سرامیک، پلاستیک و یا پارچه‌ای هستند. در نظر داشته باشید که روش تمیز کردن هر کدام از این بندها با توجه به جنسی که دارند مختلف است. شما برای تمیز کردن بند ساعت می توانید آن را با یک ابزار مناسب از ساعت جدا کنید. با باز کردن بند های ساعت این امکان را برای شما مهیا می شود که به قسمت داخلی شاخه‌ها و همچنین پیوند انتهایی دستبند ساعت دسترسی داشته باشید و به خوبی آنها را تمیز کنید، چرا که معمولا یکی از آلوده ترین قطعه های ساعت می باشد. توجه داشته باشید که پیچ‌های خیلی کوچک را با دقت باز کنید تا به بند ساعت آسیبی نرسد.

nowatermark-Clean-a-Leather-Watch-Strap

شیشه و قاب ساعت تمیز کنید

در این هنگام با استفاده از یک دستمال مرطوب‌ می توانید شیشه و قاب و یا هر حکاکی که بر روی ساعت میبینید را با دقت مورد پاکسازی قرار دهید. استفاده از شیشه‌شور و یا سرکه، برای تمیز کردن شیشه ساعت مچی موثر است. به گونه‌ای که باید مقداری مایع پاک کننده را بر روی دستمال میکروفایبر اسپری نمایید و با آرامی و دقت بر روی شیشه ساعت مچی بکشید و لکه ها را از بین ببرید.

استفاده از خلال‌دندان یا برس

اگر با استفاده از دستمال مرطوب، موفق به از بین بردن لکه ها نمی شوید، می توانید با یک عدد خلال‌دندان و قرار دادن آن در لبه‌ی دستمال مرطوب، به‌ آرامی شروع به تمیز کردن لکه‌ها نمایید. البته خوب است توجه داشته باشید که تیزی نوک خلال دندان سبب پارگی دستمال نشود تا به ساعت شما آسیبی وارد گردد.

اگر هنگام تمیز کردن ساعت متوجه شدید که ذرات گرد و غبار بر روی ساعت پخش شده است، با یک مسواک با موی نرم می توانید ذرات را از ساعت تمیز کنید. همیشه در هنگام استفاده از خلال دندان متوجه باشید که این احتمال در مورد فلزهای نرم‌تر وجود دارد که بواسطه خلال‌دندان خراش پیدا کنند، پس لازم است تا قبل از تمیز کردن ساعت و جنس آن را به خوبی بشناسید.

clean handwatch

با این تفاسیر بهتر است تا جایی که امکان دارد، ساعت را، و به‌ خصوص آنهایی که دارای قاب‌هایی با فلزات گران‌بها می باشند را فقط با دستمال مرطوب خیلی دقیق تمیز نمایید. و اگر از جنس و متریال ساعت خود آگاهی ندارید، پیشنهاد می کنیم که ریسک خراشیده شدن را در مورد ساعتتان پذیرا نباشید، و این کار را به دست افراد حرفه‌ای در این زمینه بسپارید.

خشک کردن با دستمال با میکرو فایبر

در انتها با استفاده از یک میکرو فایبر نرم و تمیز سریعا رطوبت اضافی را از سطح ساعت خشک کنید و مرحله پاکسازی را به اتمام برسانید. در هنگام استفاده از پارچه در نظر داشته باشید که پارچه را به دور یکی از انگشتان خود بپیچید و با استفاده از ناخن پارچه را به نقاطی مانند لبه‌های قاب، لبه‌ی کریستال و درزهای داخلی و خارجی که دسترسی به آن‌ها دشوار است برسانید و مطمئن شوید که همه جا را تمیز و خشک کرده اید.

روش‌های دیگر تمیز کردن ساعت

اگر ساعت خود را به خوبی میشناسید و از ضد آب بودن آن اطمینان دارید، برای تمیز کردن آن از آلودگی، با خیال راحت می توانید با قرار دادن ساعت در یک ظرف آب ولرم و اضافه کردن چند قطره مایع شوینده، آن را به خوبی تمیز کنید. توجه داشته باشید که ساعت را تا جایی که قاب و کریستال و صفحه‌ آن کاملاً بیرون از آب باشد در آب فرو ببرید. و بواسطه یک برس نرم گوشه های آن و محل آلودگی ها را تمیز کنید. بند ساعت اگر از جنس استیل می باشد می توانید آن را با جدا کردن کامل از ساعت، درون آب بیندازید تا به خوبی تمیز شود. در نهایت با اطمینان از شسته شدن تمام مواد شوینده از روی ساعت، با یک دستمال میکرو فایبر، ساعت و بند آن را خشک کنید به طوری که مطمئن شوید جایی مرطوب نمانده باشد.

نتیجه گیری

بعد از اینکه ساعت مچی مورد علاقه خود را خریداری کردید، باید بدانید که برای افزایش طول عمر و همچنین کارایی و ماندگاری و کیفیت بهتر آن، باید همیشه نسبت به تمیز نگه داشتن و پاکسازی ساعت مچی از آلودگی ها و گرد و غبار دقت کنید. ساعت مچی از جمله وسایلی است که معمولا در طول روز همراه ما می باشد و همین امر سبب می شود که در انتهای شب دچار آلودگی و کثیفی بشود. به طور ماهانه باید چند دقیقه ای را برای تمیز کردن ساعت گذراند. در آخر نکته ای که مجدد به آن تاکید میکنیم این است که طبق نوع ساعت و بند آن روش نظافت را انتخاب کنید، که در غیر این صورت ممکن است سبب آسیب دیدگی ساعت خود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
بستن
مقایسه
301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare